piątek, 21 grudnia 2012

Poradnik fotograficzny cz.2

No hej ;)
 Tak więc dziś drugi odcinek cyklu "poradnik fotograficzny". Wiem, że bardzo regularnie to dodaje, ale teraz mam przynajmniej ciekawy pomysł :)
  Ostatnio w internecie głośno jest o "kradzieżach". Chodzi tu o kopiowanie i przedstawianie czyichś zdjęć jako swoje. Ja osobiście spotkałam się także z zarzutami, typu "zdjecie nie jest twoje, dużo tkaich widziałem, napewno je skopiowałaś" itd. Jak temu zaradzić?
PODPISUJ zdjęcia
A dokładnie zdjecia, które wrzucasz do sieci. Może to być twoje nazwisko, pseudonim czy nazwa bloga- ważne , aby tkai podpis się pojawił, bo wtedy raczej nikt nie będzie się trudził i go usuwał. Ważna jest też jeszcze jedna rzecz- jak zrobić to umiejętnie: podpisać zdjęcietak , aby nie zostało skradzione i jednocześnie nie straciło swoich walorów estetycznych? Właśnie o tym będzie ta część poradnika.
 
Jak wszyscy wiemy, zdjęcie podpisane często traci na swojej urodzie, bo np. napis odciąga uwagę itd. Nie mówię tu o kolorystycznie dobranych napisach z piękną czcionką- zawsze jednak jest to jakiś minus do zdjęcia. Jednak publikując coś w internecie, dla własnego bezpieczeństwa (spotkałąm się już ze stwierdzeniem ludzi, że publikuję nie swoje zdjęcia), warto to robić.
 
Mała instrukcja, jak sprytnie przechytrzyć wszystkich nieczystych internetowych graczy:
Sprzęt/ program: Ja będę korzystała z Picassy, która jest darmowa, ale także w Photoshopach różnego rodzaju i innych programach do obróbki zdjęć takie coś można wykonać.
Jako wzoru posłużę się nagłówkiem blogowym mojego autorstwa.
 
1. Otwieramy wybrany program i zdjęcie.
2. Klikamy opcję "dodaj tekst"- oznaczona jak na screenie lub za pomocą literki
2. Podpisujemy zdjęcie.
3. Presuwamy suwak przezroczystość
 
Napis nie będzie zbyt mocno widoczny na zdjęciu, ale jednak jego kradzież/prywłaszczenie czy coś jeszcze innego będzie znacznie utrudniona! A komu chce się odwalać dodatkową robotę?
 
Efekt mojej pracy jest taki:
 
 
Mam nadzieję, że sie przydało, bo trochę musiałam nad tym
posiedzieć. Jakies efekty, może chcecie mi coś pokazać? :)
Zaczarowana .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie komentarze czytam, za wszystkie dziękuję. Spam nie będzie tolerowany, a konstruktywna krytyka- owszem. :)